10 savjeta o organizaciji i radnom vremenu uposlenika

Upravljanje vremenom kada su zaposlenici na odmoru, bilo da se radi o unaprijed dogovorenom odmoru ili iznenadnim odsustvom, je stalni problem u restoranima. To vodi smanjenu prihoda, kao i gubitku posla. Iako svako misli da ima rješenje za izostanak sa radnog mjesta i da može nadoknaditi bilo konobara ili kuhara, to se vremenom ispostavi kao velika pogreška u poslovanju.

Dobar manager zaslužuje Oskara

Umijeće organizacije postave na radnom mjestu je talent koji bi svaki manager trebao posjedovati. Ukoliko managerima nedostaje ta vještina oni bi trebali biti upućeni na razne seminare o usavršavanju postizanja tog cilja. Držati pod kontrolom učinkovitost svakog radnika u postotcima je samo po sebi veoma težak zadatak, ali držati ih pod kontrolom dok se vodi restoran i kuhinja u istodobno vrijeme je talent koji zaslužuje Oskara.

Ništa brže ne poremeti radnika i dovede goste do nezadovoljstva kao izostajanje jednog radnika sa smjene, posebno za vrijeme ručka ili večere. Profesionalci se psihički spreme na suradnike sa kojima će raditi u smjeni. Zamjena jednog radnika drugim bitno utiče na učinkovitost rada, jer ga nisu planirali za rad u datoj smjeni.

Potrebni su timovi

Iako manageri ne shvaćaju bitnost sastavljanja plana rasporeda smjena u kojima su suradnici podijeljeni u timove, to i te kako mnogo znači samim radnicima koji rade zajedno kao tim.
Vještina spajanja jako sposobnih radnika sa onim manje iskusnim ili manje talentovanim radnicima je umijeće koje dobri manageri stalno koriste kako bi napravili jak tim.

Ne zaobilazite dati opomene na vrijeme

Radnici koji često izostaju sa posla bez ranijeg najavljivanja trebaju biti preispitani, trebaju biti opomenuti što prije. Nažalost vlasnici restorana i manageri često naprave grešku i olako shvaćaju ovu pojavu, te prihvate činjenicu da neki radnici posao ne shvaćaju ozbiljno kako bi sebi stvorili ugodno mjesto za rad.

Kada se radi o planiranju dana izostanaka manageri trebaju biti jako fleksibilni.

Deset korisnih savjeta

Dajemo vam deset savjeta kako planirati vrijeme uposlenika. 

  • Podijelite poslugu u dvije grupe, na dobre i slabe radnike.
  • Procijenite da li je grupa jaka na osnovu iskustva, vještine ili talenta.
  • Napravite dva tima, uzmite dva najbolja radnika i oko njih napravite dvije ekipe.
  • Analizirajte spisak radnika detaljno polazeći od najjačeg do najslabijeg.
  • Kada formirate timove, svakom radniku pojedinačno dajte zaduženja.
  • Na isti način rasporedite kuhinju.
  • Razvijte pravila za slobodne dane
  • Naglasite činjenicu da radnici nemaju pravo za izostanak kada je već napravljen raspored smjena.
  • Kada vidite da radnici zloupotrebljavaju mogućnost uzimanja slobodnih dana u određeno vrijeme, skinite ih sa rasporeda na duži vremenski period, to će ih pogoditi finasijski.
  • Dokumentujte sve nedozvoljene izostanke, kako bi lakše napravili raspored slijedeći put.


Koji je vaš način za sastavljanje najoptimalnijeg tima?

Kako rješavate iznenadne slobodne dane?

 

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...