Koji tip gostiju pokušavate privući? Koga vaš restoran poslužuje? Možete reći „svakoga“! Ali ako malo bolje razmislite to zapravo nije tako. Što preciznije možete navesti koga poslužujete to bolje i može vam donijeti više profita. Ovo je poznato pod nazivom identifikacija ciljne skupine gostiju.
Na koje goste ciljate?
Vaša ciljna skupina gostiju će vam donijeti najviše profita jer vaš meni i hrana u potpunosti odgovaraju njihovim željama i potrebama.
Ugostiteljstvo je jako dobro, ali u isto vrijeme i prezasićeno, na našim tržištima pogotovo. Prodaja u ugostiteljstvu je rasla eksponencijalno svake godine od 1970 u čitavom svijetu. Sve više se restorana otvara na ovom prostoru.
U 2018. godini je bila rasprava u New York Timesu o prezasićenosti ugostiteljstva. U članku su navedeni statistički podaci koji pokazuju da ugostiteljstvo raste dva puta brže nego stanovništvo. To postaje neizdrživo.
Jako je teško dobiti stalne goste u restoranu. Teoretski svaki gost ima na raspolaganju drugi restoran čak 1800 dana, ako bi svaki dan jeo u drugom restoranu.
Kako bi se oduprli konkurenciji ugostitelji moraju pronaći efikasne načine da se izdvoje od konkurencije i zadrže goste. Jedan od načina kako bi to postigli je pronalazak ciljne skupine gostiju.
Identifikacija i pronalaženje ciljne skupine gostiju vam pomaže u sljedećem:
- Otkrijte tko će stalno trošiti novac u vašem restoranu
- Proširite bazu gostiju tako što ćete ciljati na potencijalne goste slične trenutnim koji često posjećuju vaš restoran
- Trenirajte vaše osoblje da prepozna stalne goste i da im pruža kvalitetniju uslugu.
- Povećajte isplativost vašeg marketinga tako da pokušate razumjeti gdje vas vaši gosti susreću i kako komuniciraju s vama.
- Naglasite na koji se način razlikujete od konkurencije
- Odlučite na koji način ćete meni prilagoditi ciljanim gostima
- Pravite promocije kako biste povećali promet u vašem restoranu
- Izgradite bazu stalnih gostiju
- Neka vaš restoran bude na dobrom glasu i skupite puno pozitivnih dojmova online
I iznad svega, uložite vaše vrijeme, energiju i resurse da identificirate ciljnu skupinu gostiju kako bi vi i vaše osoblje podigli kvalitetu usluge na najveću moguću razinu.
Kako odrediti koja je vaša ciljna skupina gostiju?
Prvi korak je prikupljanje podataka o gostima od strane vašeg osoblja, te kombiniranje istih s podacima iz programa.
Vaš cilj je otkriti tko troši najviše novca u vašem restoranu (bili to gosti u restoranu ili dostava), koliko često i zašto. Onda možete početi tražiti načine za povezivanje s potencijalnim gostima koji dijele iste interese s postojećim i kojima će se vjerojatno sviđati iste stvari.
Bitno je da goste promatrate kao individualne osobe kojima stojite na usluzi, a ne kao skupinu ljudi koju želite privući. Zašto je ovo bitno? Zato što s njima komunicirate kao s ljudima, a ne potencijalnim metama za vaš restoran.
1. Provjerite sliku stanovništva blizu vas
Tko živi i radi u vašem kvartu? Demografska slika susjedstva može vam pomoći pri istraživanju ponašanja i razmišljanja potencijalnih gostiju. Oni koji žive u blizini vas najvjerojatnije će biti vaši gosti.
Koja si pitanja morate postaviti:
- Gdje se vaš restoran nalazi? Jeste li unutar sveučilišnog kampusa, vrlo prometnog središta grada ili predgrađa?
- Kakvo je stanovništvo vašem susjedstvu? Koliko zarađuju? Koliko imaju godina? Jesu li to obitelji ili većinom samci?
2. Analizirajte podatke o prodaji unutar vašeg POS sustava
Ovi podaci su vrlo vrijedan izvor informacija prilikom upoznavanja vaših gostiju.
Vaš POS sustav vam daje podatke o prodaji, o tome koja se jela s menija najbolje prodaju, u koja doba je najveća gužva i još puno toga.
Ovi podaci vam mogu upotpuniti sliku o vašim gostima.
Analitika i izvještaji unutar POS Sectora prezentiraju ugostiteljima dva ključna izvješća: koja jela najviše prodajete i od kojih jela najviše zarađujete.
Razgovarajte s našom korisničkom podrškom kako bi maksimalno iskoristili podatke iz izvještaja i analitike unutar našeg sustava.
Koja si pitanja morate postaviti:
Dolaze li gosti u vaš restoran kako bi brzinski ručali ili pak dolaze na otmjenu večeru? Ili vas posjećuju i jedni i drugi?
U koliko sati gosti najviše troše? Koja su vam najpopularnija jela na meniju? Mijenjaju li se ti podaci ovisno o danu u tjednu?
3. Razgovarajte s vašim osobljem o njihovom odnosu prema gostima
Iako brojevi ne lažu, osoblje vam može puno reći o vašim gostima. Posebice konobari, koji vam mogu prenijeti kako je razgovarati s njima i kako se oni odnose prema restoranu. Prikupite podatke od njih pomoću kratkog upitnika ili jednostavno kroz razgovor tijekom pauze.
Također zapažajte i vi sami! Pratite goste koji sjede stol do vas. Jesu li u nekim dubokim razgovorima ili jednostavno bulje u svoje telefone? Kakva im je osobnost?
Pitanja koja si morate postaviti:
- Jesu li vaši gosti u žurbi ili su svratili na čašicu razgovora?
- Jesu li redovni? Tko su oni? Kako izgledaju?
Mijenjaju li se odgovori na ova pitanja iznad tijekom dana ili su odgovori uvijek isti?
4. Informirajte se o konkurenciji: Što rade slični restorani?
Obratite pozornost na goste koji podržavaju slične restorana u blizini vas kako bi osjetili što gosti traže prilikom izbora restorana i zašto nisu odabrali vaš restoran. Na ovaj način možete razumjeti zašto se niste dovoljno povezali s gostima i zašto vas oni izbjegavaju.
Otiđite na večeru u jedan od okolnih restorana, ako ste zabrinuti da će vas prepoznati onda pošaljite člana obitelji ili nekoga od osoblja i platite im večeru. Zamolite ih da prave bilješke o svojem iskustvu u tom restoranu, o njihovim gostima i načinima na koji se vaš restoran može poboljšati.
Pitanja na koja trebate odgovoriti:
- Kako oni privlače goste?
- Ima li vaših gostiju u tim restoranima?
Par tipova ciljnih skupina gostiju
Kada se upustite u analizu podataka o gostima, mišljenjima vašeg osoblja i odgovora u anketama primijetit ćete da su određeni gosti slični ili da se njihovi interesi preklapaju. Istrenirajte vaše osoblje da ih prepozna kada su u vašem restoranu; to će pomoći da im poboljšate iskustvo u vašem restoranu, da ih potaknete na povratak u vaš restoran i da vam povećaju promet.
Instagrameri: Ovi gosti cijelo vrijeme slikaju svoja jela i objavljuju ih na instagramu. Njima je jako bitan izgled jela i ambijent. Oni žele da konobar zna slikati dobre grupne slike.
Ranoranioci: Dolaze vrlo rano u restoran i vole laganiju glazbu.
Radnici: Ovakav tip gostiju dolazi na kratku pauzu za ručak i ne žele dugo čekati hranu. Ovo također važi za goste koji dolaze na večeru prije predstave.
Solo gosti: Oni dolaze po besplatan WIFI i poslasticu s dnevnog menija. Obično su to radnici koji rade online i vole provoditi čitav dan u restoranu jer su im njihovi cimeri dosadili.
Velike obitelji: Odrasle zanima dobra hrana, ali također ih zanimaju i meniji prilagođeni djeci. Oni trebaju brzo večerati prije nego što djeci postane dosadno. Ali ipak ne prebrzo, jer žele djecu naučiti zdravoj prehrani i dobrom ponašanju.
Izlasci u parove: Vaš restoran je dobar i za njihovu djecu, ali nemaju dovoljno novca. Oni dolaze jedino sa svojim partnerima na večeru.
Oni koji su došli nešto „prigristi“: Grupe milenijlaca koji dolaze subotom i nedjeljom i koji će vas sigurno preporučiti prijateljima. Ne traže ništa previše, po koji zalogaj uz piće.
Sada kada ste upoznali potencijalne tipove gostiju vrijeme za oglašavanje prema ciljnim skupinama.
Marketing za generaciju milenijalaca: Posebno izdanje za ugostiteljske objekte
Promatrajte ljude koji dolaze u vaš restoran i rasporedite ih jednu od skupina prema njihovim karakteristikama. Ponavljam, ne njihove osobnosti, nego ljude.
Tko su oni? Ukoliko budu zadovoljni uslugom oni će se sigurno vratiti u vaš restoran.